DCFC

Okej, jag har blivit förälskad återigen. Jag blir ju det lite då och då. Den här gången är offret för min plötsliga affektion en man vid namnet Ben Gibbard. Vilken stjärna! Vilken talang! Vilken fantastisk muskibegåvning! Jag besökte Death Cab For Cuties första koncert på Nya Zeeland förra veckan och blev oerhört positivt överraskad.

Jag gillar verkligen deras musik och deras senaste album är ju fantastiskt men ändå lyckades de överträffa mina förväntningar rejält. Och Ben Gibbard, som för övrigt också är sångare I The Postal Service, ägde Wellington hela kvällen. Han sprang emellan trummor, piano, gitarr och mikrofonen och dansade som hade han fått sig en rejäl kyss av ecstacy eller liknande. Nedan finns en liten snutt från en av mina faoritlåtar 'A lack of color".



Och sen tog jag sådana där bilder som är fullständigt värdelösa också. Så likgiltiga och alltid med samma motiv. Suddiga och otydliga eftersom ljussättningen är så blinkande på scen. Men eftersom jag har dem kan jag väl lika gärna lägga upp dem.

hlkjbk

Ben är alltså han med rött ljus på sig. Eller om det är en rödaktig skjorta. Minns inte riktigt.

bnk

Och här är Ben vänd med ryggen till. Han var ju väldigt rörlig där uppe på scenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0