Makes me think

Jag har ägnat några timmar åt att läsa igenom inläggen på denna sida. Har ni inte hört om det så går konceptet ut på att man delar med sig av händelser, ofta tagna ur vardagen men med någon tillhörande extremitet, som har fått en att stanna upp och tänka efter. Sedan avslutar man anekdoten med de vedertagna bokstäverna MMT - Makes Me Think.

Oturligt nog finns det dårar som går in på den där sidan och diktar upp en historia och det är alltid lika uddlöst. Men jag är övertygad om att en del är 100% sanningsenliga. Det finns också banala händelser som känns ointressanta, men när jag hittar de här guldkornen, då är det så himla värt min tid att sitta och läsa. Då får jag gåshud och bra känslor susar från hjärnan, ner till tårna och sen tillbaka. Surfa er in och bilda en egen uppfattning vettja!!

Today, it’s been ten years since my controlling, abusive ex-fiancé sold my favorite guitar which cost me $900 and took me ages to save for. He sold it on the day I dumped him. When I went to claim my things, he was proud that he had sold it to a pawn shop. Luckily, I managed to track down the guy that bought it from the pawn shop. The guy was really sweet, and gave it back to me for free, on the condition that I accompany him on his front porch for an hour and play guitar with him. He grabbed a second guitar and we ended up sitting there on his porch for the rest of the afternoon playing music, talking, and smiling. He’s been my husband for nine years now. MMT

Kommentarer
Postat av: nicole

Otroligt bra sida! Synd bara att jag måste plugga... Fastnade så att säga på sidan.

2012-01-31 @ 21:16:00
URL: http://unmatched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0