Mt Victoria lookout

Det har varit en helt fantastisk vädervecka i WGTN, New Zealand's capital of cool. Och jag tog mig an utmaningen att klättra upp på Mt Vic som det kallas i folkmun. Vid mitt senaste försök fick jag ge upp halvvägs. Lite fail där.

bljhb

På toppen har de en klassisk avståndstavla. Det var lite intressant tyckte jag. Och som ni ser står det att avståndet till London är 11685 M. Och jag härledde genast denna summa till 1168 mil, smart som jag är. Och så tänkte jag på er därhemma och att ni är ju faktiskt inte så himla långt bort, knappt 1200 mil. Det är en spottstyver. Ett par stenkast på sin höjd. Men sedan tyckte jag inte riktigt att det stämde med mina beräkningar och vad betyder M egentligen? Sen slog det mig. Mile, engelsk mil! Aah, 1,609 km.. vilket efter en matematisk kalkulation ger oss 1880 mil. Och det är betydligt längre, det får man säga. Ingen spottstyver längre. Hehe.

liv

Capital of cool. Nåja, lite fin är den allt, stadsvyn.

ivet oklart

Här är motivet lite oklart. Helt klart.
#Paradox


Snart kommer min sista del av sydönsresan! Här utlovas många amatörmässiga fotografier, för traditioner är viktiga. Men motiven består bland annat av världens mest fascinerande varelser!

#CLIFFHANGER




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0