Kort sammanfattning!

Jag fick lite kritik för att jag inte beskrev mer utförligt vad det är som bilderna egentligen föreställer och i vilket skede och sammanhang de är tagna. Så då rättar jag till det! För vi lever i en föränderlig värld hörrni! Och där strävar jag alltid efter att hamna på samma nivå som mina medmänniskor. 

Som kanske är bekant består Nya Zeeland av två öar, den norra och den södra. Wellington ligger på den södra spetsen av den norra ön, lite förvirrande kanske. För att ta sig till den södra ön tar man enklast en tre timmar lång färje-tur och då hamnar man i Picton.

Bild 1,2,3 i föregående inlägg är alltså tagna från färjan, och landmassan tillhör den sydön. Båtarna skulle teoretiskt sett kunna vara från nordön men gissningsvis tillhör de befolkning på sydön.

Bild 4 och 5 är tagna i Picton medan bild 6 och 7 är tagna dagen efter min ankomst till sydön, i Blenheim. Blenheim är en liten ort som ligger 20 km söder om Picton. Orten ligger i en dal där det är platt som en pannkaka, därav endast bilder på mörka moln..

Sådär ja! Där har vi det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0