Down south, down under del III

Hajk!! Jag reste vidare från Nelson till Motueka med en tysk som jag hittade. Och det är lite motsägelsefullt då jag inte gillar tyskar. Men han var ganska rolig ändå. Vi tog in på samma hostel och blev upphämtade kl 08.00 och körda till Marahau som är centrum för kajakuthyrningen i Abel Tasman National Park. Centrum är en klar överdrift, det är helt galet litet. Men likväl opererar 4-5 företag inom turism där.

vkhvk

Här är de fantastiska kajakerna, tyvärr har jag inte så många bilder av dem eftersom de 1,5 timmarna av paddling plågades av mycket regn och jag var således inte jättepigg på att dra fram kameran. Lite synd kanske.

ill

Mm, båtar igen. Haha.

lbb

Det var fiiint i nationalparken!

nbkbk

En liten klippa som jag hittade.

rare

The Fellowship! (aka fyra fransoser, en tysk och en viking) Min tysk finns inte någonstans i min kamera, vilket är lite märkligt med tanke på hur många gånger jag fotade honom. Med hans kamera alltså.

bvöv

Men titta! Är det inte en liten båt uppe i höger hörn?? Och sen en fin strandremsa i vattnet också!

öbkb

Jag tog en bild på molnen, tyckte mig se en gubbe där uppe men det såg bättre ut IRL.

böbjbvö

Väldigt klart vatten här! Bilden är tagen från hängbron på bilden nedan.

fgdx

Den ja!

d strand

En GÖMD strand, lyllo de som hittar den!

vlyvyy

Men titta! Stylebykarl-Karl! Min tysk tyckte att jag skulle vara med på en bild. Så här har ni backpacker-Karl!

bljhbbjl

En fin liten ö som jag hittade vid en strand!






Kommentarer
Postat av: nicole

ÅH! Abel tasman! Har du varit där nu, vad roligt! Jag älskade att paddla kajak där, så himla fint och härligt och så kollade vi på sälar och lyssnade på fåglar! Tycker mig känna igen bron också. Abel tasman var mitt favoritställe, speciellt hostellet med en get.

2011-10-01 @ 15:22:50
URL: http://unmatched.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad häftigt det ser ut Jesper!!

2011-11-11 @ 12:00:17
URL: http://minkiwinki.blogg.se/
Postat av: Karl

Jaa, det är asnice! :) om du någonsin vill se häftig natur är NZ ett bra alternativ.

2011-11-11 @ 21:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0