Bra vanor

Jag har sakta men säkert etablerat mig i Nya Zeeländsk civilisation. För närvarande jobbar jag hårt med att efterapa deras dialekt. Det går väl sådär får man säga.

Likväl har jag tagit många steg i trappan som kallas integration. Jag äter Nya Zeeländsk ost, dricker Nya Zeeländskt vin och öl, umgås nästan uteslutande med Nya Zeeländare, hmm, eh.. jag har hakat på den Nya Zeeländska dryckeskulturen. Dricka vin på måndag? -Ja, tack! Dricka öl på onsdag, gå till sängs 01.30 och upp och jobba dagen efter? -Varför inte. 

Inga konstigheter.

Inför medicinska undersökningar är det ju kutym att fylla i en blankett med uppgifter om person och hälsa. Och ni vet den här sektionen, den som omfattar alkoholintag på denna blankett? Om jag skulle fylla i en sådan blankett nu skulle jag ljuga som en blådåre. Blådåre.

Ja, fyfan, mitt veckointag är helt klart frapperande. Med svenska mått mätt alltså.

Här är det inte frappant, jag är bara en i mängden. Integration, så heter det.

ohål

Kommentarer
Postat av: Emma

Skulle du förresten behöva lite mattips har jag hittat stället för dej http://fredrik.cafe.se/atardagen-for-atar-mackan/

2011-11-22 @ 00:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0