Hat-trick i uppdatering. Nästan.

Julkänslan i Wellington är himla olik den i Sverige.

Det är soligt, varmt och så långt ifrån snö och kyla det kan bli. Jag tog en promenad i det vackra vädret för ett tag sen. Ja, ännu en. Hittade en högst exotisk växt som jag tänkte fånga på bild. Men den ser inte särskilt exotisk ut i 2-D. Synd.

 ljh

Det som däremot är exotiskt är när jag som är van vid Sverige, världens minst drabbade land i kategorin naturkatastrofer, träffar skylten nedan. Och sen har jag ju redan visat er mitt lilla videoklipp med mina första tankar om jordbävningen.
Min vän Mathias uttryckte det himla träffsäkert; "Tvn darrade en aning! Tvätten darrade än mer! Men mest av alla darrade Jesper".

nami

Jag hörde eller läste någon gång att ordet 'Tsunami' inte alls betyder flodvåg. Det hela är en misstolkning och den riktiga betydelsen är något banalt. Nån plattityd. Föga informativt har jag glömt den verkliga betydelsen. Misstänker att jag har nått stadiet då maxgränsen i mitt minne har uppnåtts. Så varje gång jag lär mig något nytt trillar något gammalt ut. Nu var det den korrekta betydelsen för tsunami. Otur.

Men tillbaka till min poäng. Om det är spänning man söker. Då hittar man den på Nya Zeeland. Alternativt kommer man hit för bra erbjudanden på alkohol. Jäklar vad de kan vara bra ibland. Titta bara här under!! Vilket flaska väljer man egentligen?

ori

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0