Tar in på vandrarhem

Det var himla bekvämt att bo några nätter på hotell, verkligen. Men det är ju inte så jävla hardcore. Nej det kan man inte säga. Nu bor jag på hostel istället. Som en riktig backpacker. Jag delar alltså rum med sju andra. Rob två sängar bort har varit på resande fot i tre år. Funderar på att följa i hans fotspår. Men hoppas inte för mycket, ok?

Vindarna de senaste dagarna har varit hänsynslösa. Deras styrka är så påtaglig att människor välter. Fast det är bara de som går i medvind så det gäller att vandra åt rätt håll.

world

Eftersom jag är beroende av rutiner har jag självklart styrt upp några såna. Jag berättade ju tidigare om den fantastiska mataffären med 388 sorters olivolja. Jag påstod att det var min bästa upptäckt med det här landet. Nu har jag gjort en ny. Jag har hittat New World, denna fantastiska mataffär som är en bättre version av Ica Maxi. En av mina dagliga rutiner är att besöka New World, de har en bageri-del som i alla avseenden är ljuvlig. Där går jag runt och tittar och sniffar i mig alla dofter. Hemma i västerås brukade jag alltid passera Öhrmans Bageri på väg till jobbet, bara för att känna doften av nybakat.
På New World stannar jag särskilt länge vid vaniljmuffinsen med blåbärsfyllning och nån gång (läs varje dag) händer det att jag köper en och sen sitter jag på lämplig bänk och intar bakverket.

Njutning på högsta nivå! När jag sitter med min vaniljmuffins tänker jag för mig själv att nu kan jag dö lycklig.

Jag är inte svår att tillfredsställa. Ska gifta mig med en bakarinna. (Johan, du kan vara lugn, ingen Tornerydare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0