Someday Bloody Sunday

Jaa, lyckades sova lite till och från innan jag tog mig upp vid 08.00. Behövde styra upp boende då min tid på hotell började lida mot sitt slut, hade uppmärksammat ett hostel med bra läge och tänkte att det var en lysande idé att försöka där.

På vägen dit hittade jag en helt underbar affär. Jag är fortfarande i tron att det här är den bästa upptäckten sedan jag kom hit, till och med bättre än Starbucks. En stor supermarket som verkligen har tagit det här med bigpack på allvar. Man kan med fördel köpa alla sorters pasta i antingen fem- eller tjugokilosvarianter. De har 388 sorters olivolja, ett helt växthus fullt med ost, en jävligt stor disk med egenproducerat bröd och faktiskt något som kan liknas vid ett systembolag. Många sorters öl, mestadels inhemsk, svårt att veta vad som är bra skit. Tyvärr ingen Falcon Export, himla synd. (Inte heller någon taco-krydda i affären btw, JÄVLIGT trist.)
Absolut vodka är typ 30 % billigare, SCORE! Likaså Apple Sourz, jepp P2 FTW. Jägermeister är dyrare, YES! Då slipper jag frestas av att köpa skiten, något jag är glad för efter en viss incident en gång. Ni vet, den typ av incident jag inte minns men som jag aldrig glömmer.

Efter detta upphittande kom jag helt av mig i letande efter hostell och infann mig istället på McDonalds igen, för att använda deras WIFI, högst passande faktiskt. Vid lunch gick jag tillbaka till hotellet för att återigen få beskedet att inget bagage hade aviserats. Jag tog tag i saken och gick och köpte jeans och en tröja i första bästa affär och gick sedan till hotellrummet igen och bytte om. Befrielse!
Jag passade även på att köpa en stor kopp kaffe latté på Wendys kafé, mest för att regnet öste ner när jag passerade. Bredvid fanns också en kiosk där jag köpte mig en tidning att fördriva tiden med inne på kaféet, tidningen var svindyr och jättetråkig. #Tabbe

Wellington har ett ganska härligt bibliotek som jag tog del av, där inne tog mina sista droppar batteri till laptopen slut. Justja, strömkabeln finns i bagaget som jag inte har. Eller gör den det? Mer om det senare.

Utan att egentligen ha åstadkommit särskilt mycket tog jag mig hem till hotellet igen vid 18-tiden, medförandes en kebabrulle inhandlad på vägen. Kebaben var ingen höjdare, torr och smaklös, dålig vitlökssås.

Regnet tilltog och stod som spön i backen och även om jag var sugen på en öl ville jag inte lämna mitt varma hotellrum. Bestämde mig för att läsa lite i min Lonely Planet-bok (Lonely Planet är för övrigt inte alls bra för vår affärsidé William! Eller så är det genialiskt? En väg in för vår operation? Om du läser detta dvs..) men somnade snabbt som ögat.

Vaknade upp vid 21.30 och var inte längre så sugen på öl. Speciellt inte då regnet fortfarande hamrade på fönsterrutorna. Så jag borstade tänderna och somnade om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0