Etihad airways recension economy class

Innan jag gav mig iväg på min långa resa letade jag runt efter information om Etihad, flygbolaget som jag skulle resa med i 21 timmar. Av det jag hittade fanns stor variation men det mesta var negativ respons. Och det var ju inte särskilt hoppingivande. Inte alls faktiskt.

Men efter min resa fastslog jag att de som skriver recensionerna är ju privatpersoner och lämnar i regel avrådande recensioner och är man nöjd är det nog inte så många som skriver det. Vem bryr sig, man själv vet ju?! Nu kommer alltså en liten analys av min Etihad Airways-Upplevelse. Jag klev på i Manchester och blev med ens positivt överraskad över hur stilrent och snyggt allt var. Mitt första intryck var verkligen: ”Wow, lyxigt!” Jag anade dock att det här är den allra bästa sidan av flygbolaget då de förmodligen försöker se extra bra ut på flygningen mellan Manchester och Abu Dhabi med tanke på deras nya samarbete med Manchester City. För att få upp ögonen på folk.

På resan mellan Abu Dhabi-Sydney fick jag detta bekräftat. Det var inte lika snyggt klädda stolar och inte samma elegans.

Likväl erbjuder bolaget en på det hela angenäm upplevelse. På varje plats låg en huvudkudde och en randig, med stolsklädseln, matchande filt. Bra tänkt eftersom det lätt kan bli kyligt på flygplan. Det fanns även hörlurar och ett resekit innehållande öronproppar, ögonskydd, strumpor, tandborste och tandkräm. Maten var helt okej och servicen var mycket bra. Det var söta flygvärdinnor som hade snygga kostymer och hatt med en arabisk touch på det hela. Benutrymmet var mindre bra, lite drygt för mig som har långa ben. Särskilt på en sån LÅNG resa. Men vafan, inte sämre än något annat flygbolag med mänskliga priser. Varje plats i planet hade en tv-skärm i stolsryggen framför med tillhörande fjärrkontroll. Underhållningen i sig höll mig stimulerad i flera timmar. Det fanns ett urval av serier, filmer, spel och musik. Etihad Airways får 4/5 av mig.

Klimax för min del var den ganska lång sessionen med ”Who wants to be a millionaire?” som jag och hon bredvid mig ägnade oss åt i timtal. Vi kom faktiskt väldigt bra överens.
Hon hade den märkligaste bakgrunden, från början Sydafrikan men nu boendes i Sydney, trefaldigt medborgarskap (Sydafrika, Australien, Tyskland), djup insikt inom Storbritanniens alla hörn och allmänt globe trotter-aktig. Hon erbjöd mig till och med boende i hennes bostad i Sydney under en eller två månader om jag ville. Hon gav mig en lapp med e-postadress och telefonnummer.

Där ser man, 14 timmars flygresa kan öppna upp för en hel vänskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0