Boende, sänginköp och ett raggningstips!

Yo. Nu har jag styrt upp ett hem. Jag delar ett radhus med två tjejer och har ett eget badrum. Det. Är. Nice. Läget är fint det med, ca 15 minuters promenad från Courtney Place. Courtney är stället där DET HÄNDER. När det inte händer på stylebykarl förstås!

tt hu

trm

Mitt rum var tomt och jag har således rannsakat stan efter möbler. Kan varenda affär som sålt en möbelartikel. Skulle kunna skriva en bok om det. Har faktiskt gjort det redan. Men inget förlag nappade. Märkligt. Slutligen fann jag en säng som kunde levereras hem till 18/185 Tasman Street, Mt Cook. Skrivbord, stol och nattygsbord hade varit lämpliga att inhandla på IKEA. Synd att det inte finns här. Förbannat synd faktiskt.

g

bad

rum

fönsz

Utsikt från fönster

Jag har ett tips också, det är viktigt! Man kan väl säga att jag har gjort det till min nisch att kommunicera, inte verbalt, utan genom anteckningsapplikationen på min iPhone när jag är ute och klubbar. För att slippa skrika in i någons öra. I Wellington tycker bartenders att detta är högst lustigt. Jag möts alltid av ett litet fniss efter att jag har visat min beställning. DETTA SKA UTNYTTJAS HÖRNI!

red

Det lämpar sig himla bra när bartendern visar sig vara en söt tjej. Då langar jag fram följande meddelande.

girl

Jaa, återigen ett fniss. Och sen en huvudskakning. Nekande. Men sedan räckte hon fram handen för att skriva sitt nummer. SCORE. Hon heter nu ’Bar Girl’ i telefonboken. Funderar på att ändra det till ’Bad Girl’ för att få det att låta mer spännande. Snygg grammatisk miss btw.

Sen droppade jag detta till någon random tjej som såg ut som 13 på dansgolvet. Fick svaret: I have no idea! Sen hånglade vi (nej, det gjorde vi inte). Jävligt bra ändå!

paint





Kommentarer
Postat av: Elin

Ey bro. Vad är ditt mål? Att skaffa nya zeeländsk fru innan working visat är slut så du kan få green card el motsv? Tycker jag låter som en dålig idé om du ursäktar. Det skulle bli så omständligt att hälsa på dig då. Men kul att du har fått ett hem! Puss

2011-08-28 @ 14:43:12
Postat av: Ann-Therese

Kan vi inte få se några kort på room mates?

2011-08-30 @ 22:45:43
Postat av: Emelie

Strålande med bilder för oss (mig) som är lite dåliga på det där med stilistiken och liknande när det kommer till texter. Men, Jesper, uppdatering tack. Jag tänkte skriva annars får du ta och svara på mitt mail, sen såg jag att jag inte skickat mitt svar för mycket länge sedan utan bara skrivit det och lämnat det där. Typsikt klantigt.

2011-09-01 @ 22:18:33
URL: http://unvelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0